9 Nisan 2008 Çarşamba

TUZLU KURABİYELER


Bu tarif leziz dergisinin 2007 ocak sayısından...
Çok kolay yapımı olan ağızda dağılan kurabiyelerim oldu yiyenler beğendi siz de deneyin...
MALZEMELER
  • 500 gr. un
  • 250 gr.tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 150 gr.krema
  • üzeri için 1 yumurta sarısı,susam,çörekotu

YAPILIŞI

Bütün malzemeleri derin bir kaba alın ve ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurun.

Hamura ister kalıplarla isterseniz elinizle şekil verin.

Yağlı kağıda kurabiyeleri dizin ve üzerlerine yumurta sarısı sürün.Dilerseniz susam ve çörekotu serpin.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika pişirin.

Eğer hamur kalırsa rulo yapıp bir poşete koyun derin dondurucuya kaldırın.

Kullanacağınız zaman derin dondurucudan çıkarın çözülmesini bekleyin ve kullanın....

AFİYET OLSUN....

8 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

Meltem'cim hoşgeldin. Ben yeni yazın yok diye uğramuyordum sana. Döndüğüne sevindim. Kurabiyelerin ve gazozlu kekin nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Daha sık görüşmek ümidiyle, sevgiler, selamlar..

meltem dedi ki...

teşekkür ederim canım geri dönmek de güzel inşallah unutulmamışımdır benden de sevgiler selamlar...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam canim,
öncelikle ziyaretin ve güzel yorumun icin tesekkür ederim.

Sanirim uzun bir aradan sonra tekrar bloguna dönmüssün, eh o zaman tekrar hosgeldin aramiza ve bir daha öyle fazla uzak kalma derim.

Tuzlu kurabiyelerin icin sadece cok süper görünüyorlar diyorum, ellerine saglik.

Selamlar ve kocaman öptüm..

meltem dedi ki...

kevsercim ben de sana teşekkür ederim her zaman beklerim öpüyorum...

sevdamavisi dedi ki...

Meltemciğim,
artık yazmaz olmuştun dönmene çok sevindim ve de ellerine sağlık kurabiyeler çok güzeller. sevgiler

meltem dedi ki...

sevdacım teşekkürler buluşmalarınıza bayılıyorum yahu :)
sevgilerrrrr...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Meltemcim bu tarz kurabiyelere bayılırım. kremalı olması ilginç bir de dondurucuya atılması çok iyi. Misafir geleceği sabah çıkar pişir. Eline sağlık canım.

meltem dedi ki...

esracım teşekkür ederim canım bu ara açıldım habire bişeyler yapıyorum deniyorum bakalımmm...
sevgiler...