31 Mart 2008 Pazartesi

GAZOZLU DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİN


Bu tarif sofra dergisinin 2006 eylül sayısından... Ben birazcık değiştirdim.
MALZEMELER
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • yarım paket margarin
  • 4 adet yumurta
  • yarım su bardağı damla çikolata
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 şişe gazoz
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı hindistancevizi yağı

  • Tozşeker ve margarini krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Yumurtaları tek tek karışıma ekleyin ve çırpın.
  • Gazozu ,unu ve kabartma tozunu ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Son olarak vanilin ve hindistancevizi yağını ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırın.

MALZEMELERİN ODA SICAKLIĞINDA OLMASI HER ZAMAN İYİ SONUÇ VERİYOR.

ÖNCEDEN ISITILMIŞ 180 DERECE FIRINDA 25 -30 DAKİKA PİŞİRİN.

EĞER BENİM GİBİ MUFFİN KALIPLARINA YAPACAKSANIZ 12 -13 ADET MUFFİN ELDE EDERSİNİZ (KALIPLARI YAĞLAMAYI UNUTMAYIN)

YOK BEN BÜTÜN BİR KEK İSTERİM DERSENİZ PİŞME SÜRESİNİ ARTTIRMANIZ GEREKİR.BUNU DA KÜRDANLA KONTROL EDEBİLİRSİNİZ...

AFİYET OLSUN....

4 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hoşgeldin sonunda ;) Artık sık sık bekliyoruz, bu kadar uzun ara vermek yok tamam mııı?? Açılış da çok hoş bir tarifle olmuş, belki meyveli gazozlarla daha da değişik aromalar elde edilebilir. ne dersin?
öptüm,
Esra

meltem dedi ki...

canım benim teşekkür ederim hoşbulduk diyim bari :)

meyveli gazoz fikri güzel hemen de nerden aklına geldi....ben de seni öpüyorum esracım.

Adsız dedi ki...

RÜYA; biz uyurken kalbimizin tuttuğu bir dilektir.ARKADAŞ;uçmayı unuttuğumuzda bize kanatlarını açan bir melektir.HAYAL GÜCÜ; bizi bilmediğimiz yerlere uçuran bir rüzgardır,ve HAYAT; içinden ne çıkacağını bilmesek de açmamız gereken bir zarftır.açtığın zarflardan hep güzel şeyler çıkması dileğiyle... www.karabiberinmutfagi.blogcu.com
iyi akşamlar dilerim sevgilerle

meltem dedi ki...

karabiberin mutfağına iyi dilekleri için teşekkürler...