15 Temmuz 2007 Pazar

YE # 24 İÇİN LİMONLU HAŞHAŞLI MUFFİN


MALZEMELER
  • 1,5 SU BARDAĞI KEKUN
  • 1 SU BARDAĞI ESMER ŞEKER
  • 1 ÇAY KAŞIĞI KABARTMA TOZU
  • YARIM ÇAY KAŞIĞI KARBONAT
  • 60 GRAM ERİMİŞ TEREYAĞ
  • 1 ADET LİMON KABUĞU RENDESİ
  • 2 LİMON SUYU
  • 1 ADET ÇIRPILMIŞ YUMURTA
  • 2 ÇORBA KAŞIĞI HAŞHAŞ
  • YARIM SU BARDAĞI SÜT

Şekerden 2 çorba kaşığı ayırın.

Limon kabuğu rendesinin de yarısını ayırın.

Bu ikisini karıştırın ve ayrı bir yerde bekletin.

Geri kalan tüm malzemeleri bir kapta birleştirin ve 3-4 dakika çırpın.

Muffin kaplarını yağlayın,kek karışımını kalıplara paylaştırın ve ayırdığımız limonlu haşhaşlı karışımı karışımlarım üstüne serpelim.

12 adet muffin elde ediliyor 210 derece önceden ısıtılmış fırında 12-15 dakika pişirin.(siz yine de pişip pişmediğini kontrol edin bir kürdanla )

AFİYET OLSUN...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Meltem Hanım Merhaba,
Sitenizi bu gün semizotu yemeği tarifi ararken keşfettim.
Zeytin Cafe ve ev yemekleri ni işlettim demişsinz. Acaba bu Zeytin Cafe Bursa Fatih Sultan Mehmet Bulvarındaki Zeytin Cafe mi? Merakımı mazur görün , oraya 3-4 yıl önce çok giderdim ve bayılırdım.Çok tatlı Ayvalık'lı bir sahibesi vardı.İşyerimi değiştirdiğim için artık çok uzak kaldı bana.Uzun zamandır yolum düşmüyor.Profilinizi görünce sanki eski bir dostu görmüş gibi oldum. Eğer o kişi değildseniz de yinede sizi ve sitenizi keşfettiğime çok sevindim. Başarılar ve mutluluklar dilerim. ASLI

meltem dedi ki...

aslı hanım merhaba

adres doğru biz arzu ile ortak işlettik bir süre zeytini daha sonra ben doğum için ayrıldım arzu halen devam ediyor selam söylerim sizden eğer daha iyi tanıtırsanız kendinizi :)
ayrıca semizotunu deneyin malum artık dönemi bitiyor...

sevgiler...