23 Şubat 2009 Pazartesi

TAHİNLİ KEK....


MALZEMELER...
  • 2 yumurta (oda sıcaklığında beklemiş)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1.5 su bardağı tozşeker
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 250 gr. margarin (oda sıcaklığında beklemiş)
  • 1 su bardağı tahin (6 kaşık içine kalanı üstüne konulacak)

YAPILIŞI...

  • Yumurta ve tozşekeri 3-4 dakika çırpın.
  • Yumurtalı karışıma yumuşak margarin, kabartma tozu,yoğurt,un ve 6 kaşık tahini ekleyin.
  • Kek kalıbını yağlayın ve karışımı içine dökün.
  • Kalan tahini kek kalıbındaki karışımın üzerine dökün ve parmağınızla karımın üstüne küçük yuvarlaklar çizin.
  • Önceden ısıtmanız şart değil 180 derecedeki fırında 50 dakika pişirin.(pişme süresi fırınlarda farklı olduğundan kontrol etmekte fayda var)

AFİYET OLSUN.....

6 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

O güzel içten mesajın için öpmeye geldim seni. Günümü aydınlattın sen mesajınla, farkında değilsin biliyorum ama benim için çok önemliydi ;)

ebrulitatlar dedi ki...

Meltem'cim kekin çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
öncelikle güzel yorumun icin cok tesekkür ederim.

Bende hemen senin sayfana bakmaya geldim ama sen cok uzun zamandan beri yeni birseyler eklememissin, ama olsun ben tahinli kekin görüntüsünü yine de cok begendim, sanki birazda kakaolu keke beziyor gibi geldi bana, ellerine saglik diyorum.

Ha, evet haklisin, normal tiramisuya da cok yakisir bence muz.

Selam ve sevgilerimle..

Pelin dedi ki...

Güzel yorumun için çok teşekkürler. Kekine bayıldım çikolatalı kurabiyelerine de. Ellerine sağlık. Daha çok tarif bekliyorum:))
Sevgiler

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık sevgiler

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

hımm tahinin keklerdeki ve kurabiyelerdeki o muhteşem aromasına bayılırım. görüntüde çok güzel.ellerinize sağlık