4 Mayıs 2007 Cuma

PORTAKALLI NESKAFELİ KEK


MERHABALAR
Bu kek tarifini nerden bulduğumu bir türlü hatırlayamadım.Çok yumuşak güzel bir kek oluyor.Denerseniz beğenirsiniz.Şimdiden afiyet olsun...
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 150 gr margarin
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı neskafe (ben aromalı granül kahve koydum)
  • portakal kabuğu rendesi (1 büyük portakal)
  • isterseniz 3-4 damla portakal yağı

Öncelikle yumurta ve şekeri beyaz renk alana kadar çırpın.Ben yüksek devirde en az 4 dakika çırpıyorum.Tabi yumurta,yağ ve yoğurdu oda sıcaklığında yarım saat bekletirseniz iyi olur.

Ardından margarini ve yoğurdu bu karışıma ekleyin ve bir süre daha çırpın.

Un,kabartma tozu,vanilin ve tarçını karıştırıp,süzgeç yardımıyla karışımın bulunduğu kaba ekleyin.Bu malzemelerle de 3-4 dakika kadar çırpın.

Son olarak portakal yağı,neskafe ve portakal kabuğu rendesini ekleyip,tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın.Yağladığınız kalıba dökün.

Kek kalıbını ben hep önceden yağlayıp dolaba koyarım.Daha iyi sonuç verdiğine inanıyorum

Önceden 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 50 dakika kadar pişirin.

Mümkünse kek soğumadan kalıptan çıkarmayın...

4 yorum:

vildan dedi ki...

meltemcim bloga bıraktığın yorumu gördüm hemen geldim. çok sevindim. en bi başta şu kek nefisgörünüyor sonraoğluşun gerçekten çok tatlıııı :))

msn de rastgelmedim sana, bazen otomatik açılıyor o ara yazmışsın herhalde. ne sorarsan cevaplamaya hazırım :)

öpüyorum oğluşunu ve de seni ;)

selinusta dedi ki...

değişik bir kek tarifi; nescafe ile portakala birarada hiç rastlamamıştım ama lezzetli olacağını tahmin edebiliyorum. en kısa zamanda deneyeceğim, ellerine sağlık...

bu arada yeni yayına başlayan blogumda güzel tatları paylaşmak dileğiyle: http://selince.selinozgur.com

meltem dedi ki...

vildancım teşekkür ederim ben de sizi öpüyorum
görüşelim...

selin yorumun için teşekkürler denersen sonucu yaz bana da bloğunu hemen şimdi ziyaret ediyorum
sevgiler

mirage dedi ki...

kekini yaptm ama kabarmadı üstü kızardı.malzeme ve yapılışı aynıydı.nedeni nedir.