21 Nisan 2007 Cumartesi

herkese merhaba

Bazı yörelerde şakşuka daha farklı yapılıyor.Ben işte böyle yapıyorum:

-patlıcanları alaca soyup tuzlu suda beklettikten sonra sularını sıkıp küp şeklinde doğruyorum

-çarliston biberleri de çok ince olmamak kaydıyla halka şeklinde dilimliyorum

-patatesleri de küp küp doğruyorum

-bazen kabak da koyuyorum( patatesler gibi doğrayıp)

En son patlıcanlar olacak şekilde hepsini sıvıyağda kızartıp kağıt havlu da biraz yağını alıyorum.
Sebzelerin miktarlarını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Üstüne domatesli sos hazırlıyorum.
-domatesleri rendeliyorum
-bir kaç diş sarımsak da rendeleyip domateslere ekliyorum
-zeytinyağ,bir kaç küp şeker,tuz,1 tatlı kaşığı kadar sirkeyi de domates ve sarımsaklarla beraber tencereye alıp pişiriyorum.Biraz suyunu çektiriyorum.

Kızarttığım sebzelerin üstüne döküyorum.Sosun soğumasını beklerseniz iyi olur.
Aslında biraz el oyalayıcı ama güzel oluyor hele sosun pişerken kokusuna bayılıyorum.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok: